menusearch
amarafzar.ir
۱۳۹۹/۳/۲۳ جمعه
(0)
(0)
مژده به یکایک علاقمندان به مطالعات مرور سیستماتیک و متاآنالیز؛ چهل و دومین سری از دوره آموزشی جامع این مطالعات بصورت غیرحضوری یا آنلاین
مژده به یکایک علاقمندان به مطالعات مرور سیستماتیک و متاآنالیز؛ چهل و دومین سری از دوره آموزشی جامع این مطالعات بصورت غیرحضوری یا آنلاین

چهل و دومین دوره آموزشی جامع  «آنلاین»

طراحی، اجراء و نگارش مطالعات مرور سیستماتیک و متاآنالیز

شروع دوره از شنبه 14 تیر ماه

هفته ای دو روز (روزهای شنبه و چهارشنبه) از ساعت 20 تا 23

کل مدت زمان دوره: حدود 15 هفته (96 ساعت: 84 ساعت آموزش اصلی + 12 ساعت جلسات رفع اشکال و مشاوره)

تنها دوره آموزشی در کشور که تمام مدت زمان آموزش، بصورت ویدیویی (و نه فقط صوتی)، رکورد شده و در اختیار تمامی شرکت کنندگان قرار میگیرد.

ضمناً در این دوره آموزشی، علاوه بر ساعات آموزش و امکان دریافت مشاوره و رفع اشکالات در طول دوره آموزشی، حتی تا شش ماه پس از پایان دوره نیز، این امکان برقرار خواهد بود.

 

اهمیت و ضرورت مطالعات / مقالات مرور سیستماتیک و متاآنالیز:
در بین مطالعات پژوهشی ثانویه، مطالعات مرور سیستماتیک (مرور ساختار یافته یا مرور نظام مند)، از اهمیت خاصی برخوردار است. این مطالعات که از اوایل دهه 90 میلادی با توسعه نهضت پزشکی مبتنی بر شواهد یا Evidence-based Medicine، در فیلد علوم پزشکی فراگیر شد، به چنان جایگاهی در منابع علمی این رشته رسیده است که امروزه به هر متن علمی (پروپوزال، مقاله علمی، متن سخنرانیهای علمی پژوهشی و ...) نظری بیندازیم، در بخشهای مختلف آن، برای ارجاع به موضوعاتی از قبیل، اثر یک روش درمانی، ارزش تشخیصی یک بیومارکر، رابطه یک فاکتور خطر با یک بیماری و ...، حداقل به یک مقاله مرور سیستماتیک استناد نموده است.
حال اگر میخواهید که در مورد مطالعات / مقالات مرور سیستماتیک و ضرورت آن اطلاعات بیشتری کسب نمایید، به این مقاله مراجعه نمایید.

ضمناً در ادامه مقاله مندرج در لینک فوق، چگونگی «خواندن، درک و تفسیر یک مقاله مرور سیستماتیک و متاآنالیز» توضیح داده شده است.
خوشبختانه در انتهای مقاله فوق نیز به دو فیلم در کانال آمارافزار آپارات ارجاع داده شده است که لینک مستقیم فیلمهای فوق، عبارتند از:

فیلم وبینار «چگونه یک مقاله مرور سیستماتیک و متاآنالیز را بخوانیم؟؛ بخش اول»

فیلم وبینار «چگونه یک مقاله مرور سیستماتیک و متاآنالیز را بخوانیم؟؛ بخش دوم»

 

ضمناً اگر میخواهید در مورد سرفصلهای «دوره آموزشی جامع طراحی، اجراء و نگارش مطالعات مرور سیستماتیک و متاآنالیز» اطلاعات کاملی کسب نمایید، میتوانید این مقاله مطالعه نمایید.

هر چند در مقاله فوق، توضیحات تفصیلی در مورد یکایک سرفصلهای آموزشی دوره جامع، ارائه گردیده است، اما بمنظور کسب اطلاع کلیه علاقمندان، لیستی از تمامی مهارتها و خرده مهارتهایی که در این دوره جامع، کسب خواهید نمود نیز تدوین شده است که مشتمل بر 80 مهارت است. برای مشاهده این لیست، میتوانید اینجا را کلیک نمایید.

حال در ادامه به حقایق شگفت انگیزی را در باره مطالعات مرور سیستماتیک، پی خواهید برد.

حقایقی در باره مطالعات / مقالات مرور سیستماتیک و متاآنالیز:
•    این مطالعات / مقالات، بالاترین قدرت تولید شواهد را دارا بوده و در ساختار «هرم شواهد»، قله یا رأس هرم، متعلق به این مطالعات یا مقالات است، البته بشرطی که این مطالعه یا مقاله حاصل از آن دارای ویژگیهایی باشد که در این دوره آموزشی، این ویژگیها را فرا میگیرید.
•    هر چند مطالعات مرور سیستماتیک و متاآنالیز، نسبتاً جوان هستند!! (تنها حدود سی سال از طراحی و اجرای اولین مطالعات مرور سیستماتیک و متاآنالیز میگذرد)، لیکن این مطالعات در طول این سه دهه،
تاثیرات بسیار شگرف و وسیعی بر روی دانش بشری بجا گذاشته‏اند که نظیر آنرا در هیچیک از انواع مطالعات پژوهشی، نمیتوان پیدا نمود.
•    هیچ نوع مطالعه پژوهشی در جهان و در سطح علوم مختلف را نمیتوان پیدا نمود که بتواند از گستره فقط یک حیطه علمی، و آنهم علوم پزشکی و ترکیب تنها یک دسته از مطالعات اولیه، و آن نیز منحصراً مطالعات مداخله‏ای، آغاز گردد و فقط در طول یک دهه بتواند به جایگاهی برسد که در تمام حیطه ها یا شاخه های علمی، امکان ترکیب و سنتز یافته‏های تمامی انواع مطالعات اولیه از مطالعات توصیفی صرف تا مطالعات تحلیلی، انواع مطالعات سنجشها و ابزارها تا مطالعات مدلسازی و ...، فراهم نماید.
•    مقالات مرور سیستماتیک و متاآنالیز در طول یکدهه اخیر،
رشدی در حدود 7 برابر رشد سالیانه کل مقالات را در سطوح بین المللی تجربه نموده‏اند و این رشد برای سالهای آتی نیز حتی فراتر از این سطح، پیش بینی شده است.
•    مقالات مرور سیستماتیک و متاآنالیز، بر خلاف تصوّرات برخی علاقمندان و پژوهشگران، هیچگونه الزامی مبنی بر اینکه محققین و نویسندگان آن باید در حیطه مربوطه، دارای مقالات متعدّدی بوده و یا صاحبنظر فیلد مربوطه باشند، ندارد. بنابراین این نوع مطالعه پژوهشی را
همه پژوهشگران میتوانند فقط با یادگیری و کسب مهارتهای لازم، طراحی و اجراء نمایند.
•    آیا میدانید، مهمترین دلیل استقبال کم نظیر ژورنالهای معتبر حیطه ‏های مختلف از مقالات مرور سیستماتیک چیست؟پیمایش ناشر بین ‏المللی Elsevier نشان داد که بطور متوسط، هر مقاله مرور سیستماتیک و متاآنالیز، از نظر میزان استنادات، 1.5 تا 2 برابر مقالات مرور سنتی (مرور روایتی یا Narrative Review) و حدود 4 برابر مقالات اصیل (Original) حیطه علمی مربوطه، استناد (Citation) دریافت میکنند. ضمناً نتایج همین پیمایش نیز نشان داد که بالا بودن میزان استنادات مقالات مرور سیستماتیک، نسبت به سایر مقالات، در مدت زمان طولانیتری نیز از خود پایداری نشان میدهد.

 

حقایقی در باره دوره آموزشی جامع «طراحی، اجراء و نگارش مطالعات / مقالات مرور سیستماتیک و متاآنالیز»:
•    آیا حتی تنها یک دوره آموزشی را در کشور سراغ دارید که بدون اینکه حمایت دانشگاه، پژوهشگاه و یا موسسه خاصی را داشته باشد، در طول نزدیک به 8 سال، 40 سری از دوره آموزشی جامع مطالعات مرور سیستماتیک و متاآنالیز را در بیش از 25 دانشگاه، پژوهشگاه و موسسه پژوهشی و یا دپارتمانهای آموزشی زیر مجموعه آنها، اجراء نموده باشد؟
•    آیا حتی یک دوره آموزشی را در کشور سراغ دارید که بین 35 تا 40 درصد از فراگیران و شرکت کنندگان آن، به حداقل یکی از مستندات مهم مطالعات مرور سیستماتیک و متاآنالیز (پروتکول ثبت شده، پروتکول منتشر شده بصورت مقاله یا مقاله اصلی حاصل از پروژه مرور سیستماتیک و ...)، دست یابند.
•    آیا میدانید که در دوره آموزشی جامع مطالعات مرور سیستماتیک و متاآنالیز، تمام بستر و مولفه‏های کسب دانش و مهارتهای لازم برای طراحی، اجراء و نگارش مقالات حاصل از این مطالعات، پیش بینی شده است؟
•    آیا میدانید که در این دوره آموزشی جامع، بیش از 80 مهارت در حیطه این مطالعات و مهارتهای پیرامونی آن، فرا خواهید گرفت و علاوه بر این، بستر لازم برای رفع اشکالات، پاسخ به سوالات و مشاوره به فراگیران و ... پیش‏بینی شده است تا ضمن طراحی قویترین مطالعه مرور سیستماتیک و متاآنالیز، به مقاله مربوطه نیز دست پیدا کنید؟
•    آیا میدانید که در بین فراگیران دوره‏های آموزشی قبلی آمارافزار، دهها دانشجوی تحصیلات تکمیلی (دکترای تخصصی یا کارشناسی ارشد و ...) بوده‏اند که پس از گذراندن دوره آموزشی جامع، توانستند بیش از یک مقاله مرور سیستماتیک و متاآنالیز منتشر نموده و با ادامه این مسیر، بعد از گذشت 3-2 سال از کسب آموزشها، دارای حداقل 3 مقاله مرور سیستماتیک و متاآنالیز منتشر شده در حیطه علمی خود بوده و غالب این افراد در شرایط فعلی، بعنوان «داور ژورنالهای تخصصی و حرفه ای مرور سیستماتیک و متاآنالیز»، نقش آفرینی مینمایند.
•    یادگیری هیچ مطالعه پژوهشی، بصورت مستقیم نمیتواند برای یک محقق یا متخصص، کارآفرینی ایجاد نموده و یا یک موقعیت شغلی ناب، آنهم در دانشگاهها، پژوهشگاهها یا مراکز تحقیقاتی طراز اول جهان، به ارمغان آورد. اما کسب دانش و مهارتهای مرتبط با مطالعات مرور سیستماتیک و متاآنالیز، بارها این پتانسیل را ثابت نموده و فراگیران متعددی در دوره های جامع مرور سیستماتیک و متاآنالیز آمارافزار شرکت نموده و هم اکنون در کشورهای امریکا، کانادا، هلند و ...، کاربران وفادار ما هستند.
•    آیا مطالعه پژوهشی را میشناسید که با یادگیری و کسب مهارتهای مربوط به آن، ظرف مدت سه سال، از یک پژوهشگر آماتور به یک پژوهشگر حرفه ای مبدّل گردید، به نحوی که بتوانید برای مجلات Top 10% گرایش علمی خود، داوری مقالات انجام دهید؟؟؟

 

شرکت در دوره آموزشی جامع «طراحی، اجراء و نگارش مطالعات / مقالات مرور سیستماتیک و متاآنالیز» و فواید مستقیم و غیرمستقیم حاصل از آن برای فراگیران
در اینجا به ذکر برخی فواید متاثر از شرکت فراگیران در دوره آموزشی جامع مطالعات مرور سیستماتیک و متاآنالیز، خواهم پرداخت:

•    ارتقاء رزومه یا شاخصهای کمّی و کیفی تاثیرات پژوهشها: شاخصهای پیامد محققین یا مراکز آکادمیک (مانند شاخصهایی از قبیل Citation/Paper یا H- index ) را در مدت زمان معین، به میزان بیشتری ارتقاء خواهد داد.
•    معروفیت یا شناخته شدن فرد یا افراد محقق در فیلد مرتبط با موضوع مطالعه: چون بعلت مشاهده و استناد بیشتر این دسته از مقالات، هر محققی با دارا بودن یک یا چند مقاله حاصل از مطالعه اولیه و حداقل یک مقاله مرور سیستماتیک/ متاآنالیز، بسرعت در فیلد مربوطه شناخته شده و معروف میگردد.
•    درک عمیقتر محقق یا محققین اجرا کننده این دسته از مطالعات، از موضوع یا فیلد اصلی مرتبط با سوال یا هدف مرور سیستماتیک: بعلت اینکه این افراد از طریق یک رویکرد ساختار یافته و منظم، برای سوال مطالعه بدنبال پاسخ هستند.

•    تولید مقالات بیشتر در ازای اجرای یک مطالعه مرور سیستماتیک / متاآنالیز: چرا که در صورت طراحی و اجرای درست این دسته از مطالعات، هر تیم اجرایی میتواند حداقل 2 مقاله (یک مقاله حاصل از انتشار پروتکول مرور منظم و یک مقاله مرتبط با یافته های این مطالعه مرور منظم)، به چاپ برساند.
•    مقرون به صرفه بودن انجام این نوع از مطالعات پژوهشی: چنانچه این نوع مطالعات پژوهشی را با سایر انواع مطالعات پژوهشی (مطالعات پژوهشی اولیه)، از منظر هزینه مورد نیاز مقایسه نماییم، در می یابیم که مرور سیستماتیک در بسیاری از شرایط با هزینه ای ناچیزی قابل انجام است. اگر به این ویژگی، خصوصیات مقالات حاصل از این فرایند را نیز اضافه کنیم، اجرای این مطالعات بطور قابل توجهی، هزینه اثربخش خواهد بود.

شیوه برگزاری 42 مین دوره آموزشی جامع مرور سیستماتیک/متاآنالیز:
همانگونه که بسیاری از علاقمندان میدانند، در طول 8 سال اخیر، این مجموعه آموزشی در 41 دوره مختلف در سطح دانشگاهها / دانشکده ها / مراکز تحقیقات و ... (بیش از 25 دانشگاه در سطح کشور) برای گروههای هدف فوق، ارائه گردیده است. در تمامی دوره های قبلی، تمام یا حداقل 50 درصد ساعات آموزشی این دوره جامع، بصورت حضوری برگزار میشد و البته از دوره بیست و هشتم، امکان ثبت نام و شرکت فراگیران و علاقمندان ساکن شهرستانهای کشور، بصورت غیرحضوری (آفلاین)، فراهم گردید.
اما از حدود بمهن ماه سال 98 و با روند گسترش بیماری ناشی از COVID-19، همانند بسیاری از آموزشها، موسسه آمارافزار نیر آموزشهای خود را بصورت تماماً آنلاین ارائه نمود. در دوره زمانی فعلی نیز از آنجا که اخبار پراکنده ای از کشور و سطوح بین المللی، در مورد موج جدید گسترش این بیماری، بگوش میرسد، نمیتوان برگزاری کلاسهای حضوری را بی خطر دانست و به همین دلیل، این دوره آموزشی را نیز، بصورت تماماً غیرحضوری، اما با فرمت آنلاین، برگزار خواهیم نمود.
بمنظور اطلاع دوستداران و علاقمندان مباحث آموزشی پژوهش، آمار کاربردی و نگارش مقالات، باید این نکته مهم را هم یادآوری نمایم که کماکان و همانند دوره های زمانی قبل، در صورتیکه، هر یک از علاقمندان ثبت نام و شرکت در این دوره جامع، امکان حضور برخط (آنلاین) را در تمام یا بخشی از جلسات این دوره، نداشته باشند، هیچ مشکلی در راستای یادگیری وجود نداشته و امکان دریافت کلیه مستندات آموزشی اعم از اسلایدها، مقالات آموزشی و کمک آموزشی، تمرینها و ... از همه مهمتر، ویدیوهای آموزشی حاصل رکورد یا ضبط کلیه جلسات برگزار شده، وجود دارد. بصورتیکه حتی یک دقیقه از آموزشهای ارائه شده، از دست نرفته و همه مطالب و محتوای آموزشی، در اختیار کلیه عزیزان شرکت کننده، قرار خواهد گرفت.


کل ساعات این دوره‏ آموزشی، حداقل برابر با 84 ساعت آموزش نظری-عملی و دو جلسه رفع اشکال (12 ساعت) که مجموعاً 96 ساعت آموزش خواهد بود.انواع جلسات آموزشی این دوره، بشرح ذیل میباشد:


•    جلسات آنلاین (مجازی): خوشبختانه تجربه 4 ساله برگزاری آموزشهای آنلاین و دسترسی به پلتفورمهای قابل قبول با شرایط اینترنت کشور، این امکان را به بنده داده که بتوانم دوره های آموزشی مختلفی را در این بستر و با این شیوه، ارائه نمایم. با در نظر گرفتن مدت زمان هر جلسه آنلاین (3 ساعت) و با برگزاری دو جلسه آنلاین در هر هفته ، مجموع 84 ساعت آموزش بخش اصلی این دوره، در مدت زمان تقریبی 14 هفته (در مجموع 28 جلسه سه ساعته آنلاین) در این دوره ارائه خواهد گردید.
•    سه جلسه رفع اشکال عمومی 4 ساعته: این جلسات مختص ارائه پروتکولهای شرکت کنندگان، طرح سوالات و ابهامات آنها و همچنین پاسخ به سوالات و خدمات مشاوره ای به ایشان میباشد. این جلسات نیز، بصورت غیرحضوری آنلاین، و بعد از اینکه حداقل چهار نفر از شرکت کنندگان (یا چهار تیم شرکت کننده) برای ارائه مستندات پروتکولهای خود، اعلام آمادگی نمایند، برنامه ریزی میگردد. مجموع مدت زمان این جلسات آموزشی، 12 ساعت خواهد بود و این جلسات نیز بمنظور بهره برداری تمامی فراگیران، ضبط یا رکورد میگردد.
یکی از مهترین نکات متمایز کننده این دوره آموزشی با سایر دوره های آموزشی مشابه این است که ماهیت این دوره پروژه محور و مبتنی بر کارهای عملی متعدد میباشد. در این دوره آموزشی، از فراگیران خواسته شده (و قویاً تاکید میگردد) که از همان ابتدای دوره آموزشی، موضوع / عنوانی برای خود انتخاب نموده و با ادامه مباحث آموزشی، بتدریج طراحی پروژه خود را تکمیل نمایند. بدیهی است که با توجه به ماهیت تیمی اجرای پروژه های مرور سیستماتیک، اگر شرکت کنندگان در قالب تیمهای 4-2 نفره، بر روی موضوعات خود کار نمایند، اثربخشی و کیفیت آموزشها، ارتقاء خواهد یافت.


جدول روزهای برگزاری جلسات آنلاین چهل و دومین دوره آموزشی جامع مطالعات مرور سیستماتیک و متاآنالیز

 

•    ساعات برگزاری جلسات آنلاین، در روزهای مشخص شده، ثابت بوده و بین ساعات 20 تا 23 خواهد بود.
•    روزهای برگزاری جلسات رفع اشکال و ارائه پروتکولهای شرکت کنندگان، بعد از تصمیم گیری شرکت کنندگان، متعاقباً اعلام میگردد. تلاش میگردد که روزها و ساعات این جلسات، تداخلی با جلسات 28 گانه آنلاین (جلسات اصلی)، نداشته باشد.

 

لازم به توضیح است که همراهی کارهای عملی شرکت کنندگان با مباحث آموزشی این دوره، ضمن ارتقاء دانش و کسب مهارت فراگیران، امکان دستیابی به پیامد عملی این دوره آموزشی (تدوین و نگارش پروتکول، ثبت پروتکول، نگارش و انتشار مقاله پروتکول و مهمتر از همه، انتشار مقاله حاصل از پروژه مرور سیستماتیک/ متاآنالیز) را افزایش خواهد داد. تجربه بنده در این آموزشها نشان داده که فراگیرانی که به حداقل یک پیامد عملی دست می یابند، بعد از اتمام این دوره آموزشی نیز، کار بر روی این فیلد را ادامه داده و درصد قابل توجهی از این افراد، مقالات متعددی در این فیلد منتشر مینمایند.


چه مستنداتی از دوره‏ آموزشی جامع مطالعات مرور سیستماتیک و متاآنالیز، در اختیار فراگیران یا شرکت کنندگان، قرار میگیرد؟
مستندات آموزشی زیر در اختیار کلیه شرکت کنندگان این دوره آموزشی قرار میگیرد:
•    فیلمها یا ویدیوهای رکورد شده کلیه جلسات آموزشی
•    کلیه اسلایدهای ارائه شده در جلسات
•    کتب آموزشی درسی و کتب کاربردی (نسخه الکترونیک)
•    مقالات آموزشی متدلوژیک
•    فایلهای دیتاست (برای اجرای مرحله متاآنالیز)
•    حل تمرینهای عملی
•    خروجی مستندات شرکت کنندگان دوره‏های قبلی و ...،

فراگیران چگونه میتوانند در دوره جامع چهل و دوم مرور سیستماتیک و متاآنالیز، ثبت نام و شرکت نمایند؟
در این دوره آموزشی، برای دومین بار و بطور ویژه، یک شیوه ثبت نام و شرکت، به شیوه قبلی که بصورت فردی بوده، اضافه گردید و آنهم شیوه ثبت نام گروهی (تیمی) میباشد.
بدنبال درخواستهای مکرّر بسیاری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و از آنجا که رویکرد آموزش و یادگیری تیمی، علاوه بر افزایش اثربخشی آموزشها، میتواند طراحی، اجراء و دستیابی به حاصل این فعالیتها، یعنی مقاله را نیز افزایش دهد، فلذا تصمیم گرفتیم که شیوه ثبت نام و شرکت فراگیران محترم، بصورت تیمی را هم به شیوه‏ قبلی، اضافه نماییم.


بنابراین شهریه‏ های این دوره آموزشی، به تفکیک دو شیوه ثبت نام فردی و گروهی (تیمی)، در قالب دو جدول زیر، ارائه گردیده است. جدول الف، به ثبت نام فردی و جدول ب، به ثبت نام گروهی (تیمی)، اختصاص دارد.

 

لازم به ذکر است که شهریه دوره چهل و دوم، نسبت به دوره‏های قبلی در سال 1398 (دوره‏های 39 و 41)، هیچگونه افزایش شهریه ای صورت نگرفته و علی رغم تورم بالایی که در کشور با آن روبرو و هستیم و تقریباً در تمامی کالاها و خدمات، بین 30-20 درصد افزایش هزینه را داشته ایم، اما بمنظور کمک به قشر فرهیخته و علمی کشور، هیچگونه افزایش شهریه را اعمال ننموده، ضمناً چون فرمت آموزش دوره 42، نسبت به دوره‏های قبلی، منحصراً بصورت غیرحضوری تعریف گردیده، حداقل 10 درصد نیز برای این ایتم، کاهش شهریه اعمال گردیده است.
همانطور که در جداول زیر مشهود است، بالاترین تخفیفها، برای شیوه ثبت نام تیمی (گروهی) در نظر گرفته شده، بنابراین چنانچه میزان شهریه فردی، علیرغم تخفیفهای در نظر گرفته شده، برای برخی از علاقمندان بالاتر از انتظار آنهاست، میتوانند با تشکیل یک تیم کوچک (بین 2 تا 4 نفره)، از مضاعف شدن تخفیفهای اعمالی بهره برده و شهریه این دوره را به اندازه قابل توجهی، تقلیل دهند. همانطور که در جدول شهریه ثبت نام تیمی مشاهده میگردد، تخفیفهای اعمال شده برای هر فرد عضو این تیمها، حداقل 40 درصد (نسبت به شهریه بدون تخفیف) و حداکثر 58 درصد میباشد (جدول ب). البته از طرف دیگر، برای گزینه ثبت نام فردی، امکان پرداخت اقساط در شهریه این دوره نیز، یک گزینه کمکی دیگر به علاقمندان واجد شرایط این گروه میباشد (جدول الف).

جدول الف) جدول شهریه‏ های فراگیران علاقمند به ثبت نام فردی به تفکیک سابقه قبلی شرکت در دوره‏های قبلی آمارافزار و زمان ثبت نام (شهریه بدون تخفیف 1،300،000 تومان است)

 

توجه: کلیه فراگیران و ثبت نام کنندگانی که با شیوه پرداخت اقساط، ثبت نام مینمایند، لازم است تا قسط دوم خود را بین روزهای 15 تا 20 مرداد ماه 1399 واریز فرمایند.

 


جدول ب) جدول شهریه‏ فراگیران علاقمند به ثبت نام تیمی به تفکیک تعداد اعضای تیم (2، 3 و یا حداکثر 4 نفره)

 


پرداخت شهریه در شیوه ثبت نام گروهی (تیمی)، بصورت اقساط امکان پذیر نبوده و کل شهریه یک گروه (تیم) باید با پیگیری فرد هماهنگ کننده تیم، توسط اعضاء پرداخت شده و پس از تکمیل واریز شهریه اعضای تیم، تشکیل تیم رسماً اعلام خواهد گردید.

 

 

برای قطعی نمودن ثبت نام، دو مرحله زیر را اجراء نمایید:
1-    همانطور که در دو جدول الف و ب ملاحظه مینمایید، پس از مشخص نمودن شیوه (فردی، گروهی)، وضعیت سوابق فرد علاقمند از نظر شرکت در دوره های آموزشی قبلی مرتبط (لیست آنها در بندهای A و D جدول الف مشخص گردیده است) و همچنین زمان قطعی نمودن ثبت نام، شهریه خود را مشخص نمایید. لازم به ذکر است که برای تمام وضعیتهای جدول الف، بجز بند D و شیوه ثبت نام گروهی (جدول ب)، علاوه بر امکان پرداخت کل شهریه بصورت یکجا (روش پرداخت یکجا)، پرداخت بصورت اقساط (در دو قسط)، نیز وجود دارد. بنابراین کلیه فراگیران و علاقمندان، باید مبلغ کل شهریه یا مبلغ مشخص شده در ایتم قسط اول را، در زمان ثبت نام قطعی، واریز فرمایند. ضمناً در شیوه ثبت نام گروهی (تیمی)، لازم است تا یک نفر به نمایندگی از اعضای گروه (بعنوان هماهنگ کننده)، فرایند واریز شهریه یکایک اعضای گروه را پیگیری نموده تا واریز کل اعضاء، تکمیل گردد.
2-    شیوه واریز یا پرداخت شهریه، از ابتدای سال 1398، بصورت پرداخت الکترونیک از طریق سامانه «نئولج» (اینجا را کلیک نمایید) میباشد. چنانچه قبلاً در این سامانه ثبت نام ننموده اید، ابتدا یکبار در این سامانه ثبت نام نمایید (ثبت نام برای یکایک اعضای تیمها، الزامی است، چون دسترسی به محتوای آموزشی جلسات، از این سامانه صورت میگیرد). ثبت نام در این سامانه رایگان بوده و شرکت کنندگان دوره های قبلی، از ابتدای سال 1398 که دسترسی به سامانه نئولج داشته‏اند، نیاز به ثبت نام مجدد، ندارند. ضمناً تمام علاقمندان، پس از ثبت نام باید طی تماس با پشتیبانی سامانه نئولج (به شماره 09916139137)، ضمن ارسال مشخصات خود و دوره / دوره های آموزشی قبلی که در آن شرکت نموده اند (برای موارد مرتبط مندرج در جدول الف) و یا تعداد اعضای گروه یا تیم خود (برای موارد جدول ب)، منتظر دریافت کد تخفیف برای اعمال تخفیف مورد نظر باشند و در نهایت پس از دریافت کد مزبور، واریز شهریه میتواند مطابق جداول فوق، انجام شود.
لازم به ذکر است که تایید واریز شهریه در این سامانه، بمنزله تایید ثبت نام بوده و دیگر نیاز به اقدام خاصی از سوی کاربر، نخواهد بود. ضمناً کلیه شرکت کنندگانی که از روش پرداخت اقساط، برای شهریه خود استفاده میکنند، پس از یکماه از آغاز دوره باید نسبت به پرداخت قسط دوم شهریه خود، اقدام فرمایند. بمنظور مشخص بودن این زمان، بازه 15 تا 20 مرداد ماه 1399، برای واریز قسط دوم تعیین گردیده است. متاسفانه در صورتی که پس از تاریخ فوق (از 21 مرداد ماه 1399 به بعد)، واریز قسط دوم شهریه انجام نشود، دسترسی فراگیر به سامانه نئولج قطع میگردد.

 

دسترسی کلیه شرکت کنندگان به یکایک محتوای آموزشی این دوره (اعم از فیلمهای رکورد شده حاصل جلسات حضوری یا آنلاین، اسلایدهای جلسات، تمرینها، مقالات مرتبط با ارزیابیهای نقّادانه، مستندات تدوین شده توسط شرکت کنندگان قبلی دوره های آموزشی و ....)، از طریق سامانه نئولج، صورت میگیرد و به عبارت دیگر، هر یک از کاربران با وارد نمودن شناسه و رمز عبور خود، وارد صفحه اصلی دوره های شرکت نموده شده و سپس میتواند از محتوای این دوره و یا هر یک دوره‎هایی که قبلاً در آنها ثبت نام نموده، بهره مند گردد. ضمناً دسترسی به سامانه نئولج در موارد ثبت نام گروهی (تیمی)، برای کلیه اعضای گروه یا تیم، امکان پذیر خواهد بود و هر فرد، دسترسی مجزای خود را داراست.
همانطور که در راهنمای این سامانه ملاحظه نموده اید، دسترسی به کلیه محتوای هر یک از دوره های آموزشی، منحصراً برای فرد ثبت نام نموده بوده و از در اختیار قرار دادن این محتوا به دیگران، جداً و اکیداً خودداری فرمایید. این سامانه مجهز به تکنولوژیهای بسیار مدرن ردیابی فایل بوده و در صورتیکه مورد فوق، بهر دلیلی رعایت نشود، اطلاعات فرد نقض کننده (هر دو فرد ارسال کننده و دریافت کننده غیرقانونی محتوا)، از طریق این تکنولوژی در اختیار پشتیبانی فنی نئولج و ...، قرار گرفته و مطابق با قوانین نقض مالکیت معنوی، اقدام خواهد گردید.

 

«به امید دیدار همه دوست داران مباحث پژوهشی و برگزاری دوره آموزشی موفق»

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

7 نظر
تمامی خدمات و محصولات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.