menusearch
amarafzar.ir
۱۴۰۰/۱/۱۷ سه شنبه
(0)
(0)
معرفی آموزشهای جدید در سال 1400 (1): دوره تربیت مشاوران متدولوژی و آمارکاربردی
معرفی آموزشهای جدید در سال 1400 (1): دوره تربیت مشاوران متدولوژی و آمارکاربردی

پیش درآمد:

در سلسله مقالاتی که این مقاله، اولین مقاله از این سری میباشد، قصد دارم تا دوره های آموزشی جدیدی که از مدتها پیش آنها را در سر میپروراندم، به شما مخاطبین عزیز، معرفی نمایم. با توجه به جدید بودن اهداف کاربردی این دوره های آموزشی و محتوای آن، دوست دارم که نظرات شما را در این خصوص بدانم. لطفاً با من همراه شوید و بعد از مطالعه این مقاله، بسیار خرسند و سپاسگزار میشوم که بنده را از فیدبکهایتان محروم ننمایید ...!!!

 

جهت گیری جدید آمارافزار در سال 1400:

همانطور که میدانید، از حدود 10 سال پیش که موسسه آمارافزار را راه اندازی نمودم، بیشتر دوره های آموزشی که طراحی و برگزار میگردید، به یکی از انواع مطالعات پژوهشی پرکاربرد یا روشهای آمار کاربردی و همچنین، نگارش انواع مهم مقالات، مرتبط بود. هر چند هنوز هم این دوره های آموزشی دارای مخاطبین خود میباشد و به هیچ وجه، هدف بنده از طرح موضوع «جهت گیریهای جدید آموزشی»، متوقف کردن آموزشهای قبلی نیست، اما یکی از دلایل اصلی من برای این جهت گیری جدید، توجه به نیاز پنهان در سطح دانشگاهها و موسسات آموزشی و پژوهشی کشور می باشد.

 

بر کسی پوشیده نیست که تعداد دانش آموختگان دکترا (و حتی کارشناسی ارشد) در تمام حیطه ها و رشته ها، در طول 5 تا 10 سال اخیر، بسیار بالا بوده و همه ساله تعداد قابل توجهی از جوانان و فرهیختگان کشور از دانشگاهها و موسسات آکادمیک، فارغ التحصیل میشوند. اگر بخواهیم نیاز کشور به جذب این افراد بعنوان اعضای هیات علمی آموزشی یا پژوهشی، برای اکثر این گروههای دانش آموختگان را در نظر بگیریم، شاید برای کمتر از 10 درصد (و حتی در برخی رشته ها، بسیار کمتر از این میزان)، امکان جذب هیات علمی، تازه آنهم بصورت تعهد خدمت و قرار دادی وجود داشته باشد. 

 

این عدم انطباق بین خروجی سیستمهای تربیت نیروی تخصصی و فوق تخصصی با نیاز مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی، به هیچ وجه نمیتواند نشانگر عدم نیاز به این نیروهای متخصص در سطح کشور باشد. بنابراین اینجانب با تکیه بر تجربیات بیش از دو دهه کار در سطوح مختلف دانشگاهها و مراکز پژوهشی کشور، با تفکر و مطالعه بر روی نیازهای مختلفی که امکان بالقوه برطرف کردن آن نیازها، با استفاده از این نیروی انسانی وجود داشته و دارد، پیشنهاد استفاده از این پتانسیل عظیم را در موضوع زیر ارائه مینمایم:

 

این پیشنهاد، عبارت است از آموزش و تربیت متخصصینی که در سطح مراکز آموزشی (دانشگاهها، دانشکده ها، دپارتمانهای آموزشی و ...) و پژوهشی (پژوهشگاهها، پژوهشکده ها، مراکز پژوهشی و ...)، وظیفه هدایت و مشاوره دادن به پژوهشگران آن مراکز (بطور عام) و پژوهشگران جوان و یا دانشجویانی که میخواهند طرحهای پژوهشی و تزهای خود را طراحی و اجراء نموده و یا قصد تحلیل آماری و یا نگارش نتایج پژوهشهای خود را دارند (بطور خاص)، بر عهده میگیرند.

 

آنچه که بدان اطمینان دارم، این است که در طول یک یا دو دهه اخیر، بسیاری از مدیران پژوهشی دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی کشور، تلاشهایی را برای استفاده از خدمات مشاورین پژوهشی، بمنظور ارتقاء کمی و کیفی فعالیتهای محققین و متخصصین زیرمجموعه خود، مبذول داشتند.

 

بنابراین، صرف نظر از اینکه، ارتقاء دانش و مهارتهای پژوهشی و آماری دانش آموختگان و متخصصین رشته های مختلف، خود میتواند به مبدّل شدن این عزیزان به پژوهشگران حرفه ای، کمک شایان توجهی بنماید، میتوان با تربیت یا آموزش مدوّن علاقمندانی که قطعاً در تمامی رشته ها یا حیطه های علمی، میتوان آنها را پیدا نمود، زمینه کمک و ارائه خدمات مشاوره تخصصی به قشر عظیمی از متخصصین، اعضای هیات علمی و حتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی را فراهم نمود.

 

 

چرا دوره آموزشی تربیت مشاورین پژوهشی و آماری، ضرورت و اولویت دارد؟

 

بعنوان فردی که نزدیک به دو دهه در حیطه های مختلف پژوهش در مراکز دانشگاهی و تخصصی، مشغول بکار بوده و بخصوص در زمینه آموزش مبانی و راهکارهای متدولوژی، آمار کاربردی و نگارش مقالات نیز، بیش از 15 سال در حال فعالیت حرفه ای و تخصصی میباشم، بوضوح ضعفهای زیادی را در حیطه دانشی و مهارتی در بین نیروی انسانی محقق و پژوهشگر در سطح کشور، شاهد هستم که در اینجا نمیخواهم به دلایل آن بپردازم. متاسفانه آموزشهای مدوّن دانشگاهی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، نتوانسته آنچنان که باید وشاید، این نقیصه را برطرف نماید و در حال حاضر، بیشتر متخصصینی که قصد تقویت دانش و مهارتهای پژوهشی خود را دارند، از طریق آموزشهای تکمیلی که بطور عمده پس از فراغت از تحصیل به آن مبادرت میورزند، سعی در ارتقاء دانش و مهارتهای خود دارند. متاسفانه نظام آموزش مداوم (یا بازآموزی) که برای تقویت دانش و مهارتهای تخصصی رشته ها یا حیطه های مختلف، برنامه ریزی داشته و دارد، به مقوله آموزش مبانی و راهکارهای پژوهشی، توجه چندانی ندارد.

 

حال در این شرایط، تربیت نیروی انسانی مشاور که میتواند از بین دانش آموختگان هر حیطه یا رشته عملی، مشاورینی برای مراکز پژوهشی و آموزشی همان حیطه نیز تربیت نمود، دارای این مزیتها میباشد:

 

1- آموزش مشاورین خبره و دارای دانش و مهارت کافی و قابل قبول، نیاز به آموزشهای رسمی بلند مدت (مشابه مقاطع تحصیلی دکترا) ندارد.

2- تربیت نیروی مشاور به اشتغال گروه قابل توجهی از دانش آموختگان و متخصصین رشته های مختلف، بویژه رشته هایی که امکان اشتغال خصوصی (غیر دولتی) ندارند، کمک مینماید.

3- تربیت مشاورین خبره، با فرایند جذب این افراد در مقاطع زمانی بعدی، بعنوان اعضای هیات علمی و یا عناوین مشابه، منافاتی نداشته و قطعاً به تقویت سطح علمی پژوهشی دانشگاهها نیز کمک مینماید.

4- امکان تربیت مشاورین بیشتر، از بین مشاورینی که در بازه زمانی 5 ساله آغازین این برنامه، تربیت میشوند، وجود داشته و به عبارت دیگر، زنجیره تربیت مشاورین میتواند بصورت آبشاری، ادامه یابد.

5- با توجه به  حجم نسبتاً بالای دانش آموختگان رشته ها یا حیطه های علمی مختلف، خوشبختانه امکان یافتن و تربیت مشاورینی که به امر مشاوره پژوهشی و آماری مراکز تحقیقاتی مختلف مشغول میشوند، از بین متخصصین و دانش آموختگان همان رشته ها یا نزدیک به آنها، وجود دارد. این موضوع مشکل ناآشنایی برخی مشاوران با حیطه هایی که میخواهند به آنها مشاوره دهند را نخواهد داشت.

6- با تدوین یک برنامه آموزشی جامع، میتوان از این مشاورین در سایر جایگاههای مورد نیاز در مراکز پژوهشی کشور، از قبیل داوری برای مقالات ژورنالهای علمی پژوهشی و یا مدرسین دروس «روش تحقیق» و یا درس «آمار یا روشهای آماری» با اولویت همان رشته یا حیطه، استفاده نمود.

7- عمده فعالیتهایی که یک مشاور متدولوژی و آماری به مخاطبین و متخصصین خود ارائه مینماید، امکان ارائه بصورت پارت تایم و غیرحضوری (یا آنلاین) را دارد. فلذا این دانش و مهارت حتی میتواند بعنوان وظیفه حرفه ای دوم یا وظیفه جانبی بسیاری از متخصصین در آینده، به تقویت بنیه مالی و اقتصادی این افراد، کمک نماید.

 

اکنون که با این تفکر و پیشنهاد بنده، آشنا شدید، میخواهم سوالات زیر را مطرح نمایم تا شما علاقمندان و مخاطبین گرامی، ضمن اظهار نظر و فیدبک در این باره، بطور مشخص با پاسخدهی به این سوالات، زمینه تحقق این پیشنهاد و اجرای این برنامه های آموزشی را فراهم آورید:

 

سوال 1) آیا فکر میکنید که تربیت و آموزش متخصصین و دانش آموختگان علاقمند، در قالب مشاورین متدولوژی و آماری پژوهشهای مرتبط با آن حیطه، یک ضرورت یا اولویت است یا خیر؟ اگر بلی، آیا موارد دیگری بجز لیست موارد هفتگانه فوق، در ذهن شما هست که بخواهید به این موارد، اضافه نمایید؟ لطفاً ارائه فرمایید ...

 

سوال 2) آیا شما بعنوان یک فرد علاقمند به فعالیتهای پژوهشی، تمایل دارید که در این برنامه آموزشی شرکت نمایید؟ 

 

برای ارائه نقطه نظرات خود، هم میتوانید از بخش «نظرات» در پایین این صفحه، استفاده نموده و هم میتوانید در شبکه های اجتماعی آمارافزار - نئولج (گروههای تلگرامی یا واتس آپی و ...)، و یا حتی ارتباط ایمیلی با بنده، استفاده نمایید.

 

امید است به یاری خداوند متعال و با پشتیبانی مدیران و مسوولین دانشگاهی دلسوز در دانشگاههای مختلف کشور و بخصوص مدیران زحمتکش پژوهشی و همچنین مخاطبین گرامی که در طول این سالها، همواره پشتیبان فعالیتهای آموزشی این موسسه بوده و هستید، کریکولوم و سرفصلهای «برنامه آموزش مشاوران پژوهشی و آمار کاربردی» در حال تکوین بوده و قطعاً از نظرات ارزشمند تمامی خبرگان و فرهیختگان گرامی در این راستا نیز استفاده خواهد گردید.

 

اما سوال مهمی که ممکن است برای برخی از عزیزانی که در برنامه های آموزشی متعدّد در مجموعه آمارافزار - نئولج شرکت نموده و هم اکنون از سطح بالایی از دانش و مهارت برخوردارند، مطرح باشد این است که آیا این عزیزان علاقمند هم باید بسیاری از سرفصلهای آموزشی مشترک بین دوره های گذرانده یا این برنامه جدید را دوباره بگذرانند یا خیر؟ باید عرض کنم که خوشبختانه راهکار انطباق بسیاری از عناوین و موضوعات آموزشی که علاقمندان طرف 5 سال اخیر در آن شرکت داشته اند با آموزشهای مورد نیاز تعریف شده در این برنامه، پیش بینی شده و نیازی به گذراندن مجدد آنها نیست. ضمن اینکه این برنامه آموزشی جدید باید از چنان درجه ای از قابلیت انعطاف برخوردار باشد که حتی اگر فرد علاقمندی، دارای دانش و مهارتهایی است که در این برنامه تعریف شده است، میتواند با شرکت در آزمون تعیین سطح استاندارد شده (در این برنامه آموزشی جدید و نوآورانه، چندین آزمون استاندارد اعم از آزمون تعیین سطح اولیه، آزمون تعیین سطح برای افراد حرفه ای و آزمون استاندارد کسب مدرک در پایان برنامه و ...، پیش بینی شده است)، فقط آموزشهای مورد نیاز را بگذراند.

 

فلذا پس از جمع آوری نقطه نظرات مخاطبین و علاقمندان گرامی، در اخبار و مقالات بعدی، اطلاعات بیشتری از این برنامه آموزشی، منتشر خواهد شد.

 

پیشاپیش از درج نظرات و کمک فکری که به این پروژه نوآورانه در کشور مینمایید، کمال تشکر و امتنان را دارم ...!!

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

18 نظر
مژگان تنهاپور
چهارشنبه بیست و پنجم فروردین ۰۰
پاسخ
()
()
مژگان تنهاپور
با سلام و عرض ادب خدمت شما استاد بزرگوار و تبريک سال نو از ايده‌هاي جديد و مفيد شما استاد بزرگوار کمال تشکر و قدرداني را دارم و با توجه به تجربه شرکت در آموزش‌هاي جامع و کامل شما استاد گرانقدر انشاالله سعي ميکنم در اين دوره پربار شرکت نمايم.
راضیه طالبی
سه شنبه بیست و چهارم فروردین ۰۰
پاسخ
()
()
راضیه طالبی
با سلام و احترام خدمت استاد بزرگوار بابت طراحي و تدريس بسيار عالي شما در دوره هايي که برگزار کرديد بسيار سپاسگزارم. به نظر بنده آموزش هاي شما تاثير بسيار زيادي در بهبود کيفيت پژوهش ها دارد. بخصوص اينکه مبتني بر دانش روز دنيا است. از طريق شرکت در دوره هاي شما قدرت تجزيه و تحليل بسيار بهتري پيدا کرده ام و همچنان اين نياز را در خود احساس مي کنم که از شما بياموزم. بنده تمايل دارم در اين دوره شرکت کنم. سلامت باشيد
علی پورحبيب
یکشنبه بیست و دوم فروردین ۰۰
پاسخ
()
()
علی پورحبيب
با سلام و احترام خدمت استاد بزرگوار بنظرم اگر اين دوره عالي با رويکرد تربيت مدرس متودولوژي باشد به اين صورت که افرادتوانايي آموزش ساير دانشجويان و همکاران را داشته باشند بسيار عالي است و بنده هم مشتاقم که در اين دوره شرکت نمايم.
علی پورحبيب
شنبه بیست و یکم فروردین ۰۰
پاسخ
()
()
علی پورحبيب
با سلام ضمن عرض تبريک سال نو خدمت شما استاد عزيز و بزرگوار بنده با روش تربيت کارشناس متودولوژي کاملا موافقم و خودم بسيار مشتاقم که در اين دوره شرکت کنم و بنظرم اگر دوره با اين رويکرد باشد که افرادي که در اين دوره تربيت ميشوند حداقل توانايي تدريس، آموزش و هدايت دانشجويان و ساير همکاران هم رشته را داشته باشند بسيار عالي است. ممنون از شما استاد بزرگوار
سعید بیطرف
شنبه بیست و یکم فروردین ۰۰
پاسخ
()
()
سعید بیطرف
با سلام به نظر اينجاب شيوه ارئه آموزش ها بسيار مطلوب است و کساني که تمايل به ياد گيري دارند در اين کلاس ها شرکت خواهند کرد. فقط شايد تبليغات و اطلاع رساني مي بايست قوي تر باشد با تشکر
صدیقه سادات میرباقری
جمعه بیستم فروردین ۰۰
پاسخ
()
()
صدیقه سادات میرباقری
با سلام و عرض ادب و احترام خدمت استاد گرامي و ضمن تشکر از زحمات شما استاد عزيز که بايد عرض کنم که بهترين و جامع ترين کلاس هارو از محضر شما استفاده نمودم و هميشه پيگير دوره هاي حديدتون هستم که شرکت کنم. جناب دکتر در مورد سوال اولتون که بايد عرض کنم واقعا تربيت همچين مشاوراني بسيار ضرورت داره چراکه من و همکارانم اگرچه روش تحقيق و امار رو واحد هايي رو گذرانده باشيم اما خيلي سطحي بوده و بنده به عنوان يک نفر از جامعه علمي کشور هميشه احساس نياز داشته که در حيطه خودم، بتوانم مسايل اماري و متدولوژي تحقيقات را انجام دهم. البته مسيله اي که دارم اين است که درحيطه توانبخشي، مطالعات کمي متفاوت هستند، و با اين مشکل مواجه هستم. اميدوارم در ايحاد اين دوره ، براي تربيت متخصصين اماري در حيطه توانبخشي هم ،امار کاربردي اين حيطه در نظر گرفته بشه. اما شخصا به دليل علاقه اي که به کار پژوهشي دقيق دارم، ان شاالله شرکت خواهم نمود. سپاس
زهرا طاهری فر
جمعه بیستم فروردین ۰۰
پاسخ
()
()
زهرا طاهری فر
سلام مجدد آقاي دکتر، من قبلا بهتون پيام دادم. منتهي چون گفته بوديد پيشنهادات خود را هم بنويسيد، من اين چند مدت داشتم روي طرح شما فکر مي کردم. تجربه شخصي من از دوره هاي شما اينطور بوده که زماني که رشته هاي تحصيلي افراد مخاطب دوره، تقريبا يکسان باشد، مطالب دوره شما بسيار بهتر درک مي شود و کاربردي تر است. به نظرم آمد اگر واقعا شدني بود که تربيت مشاورين پژوهشي در رشته هاي نزديک بهم به صورت جدا جدا صورت گيرد، خروجي بسيار بهتري خواهد داشت. به طور مثال، من دوره RCT شما را گذرانده ام، ولي مثلا در رشته ما استفاده از MCID براي برآورد حجم نمونه کمتر اتفاق مي افتد و بيشتر به گفته خودتان با شيوه اندازه اثر است. الان من براي پروپوزال دانشجوي خودم دقيقا همين بخش را اشکال دارم. چون دوره مبتني بر MCID کلا آموزش داده است و مثال عملي براي برآورد حجم نمونه با اندازه اثر نداشته است. در واقع، در دوره هايي که مخاطبين همگون هستند به دليل اينکه مثالهاي کارگاه روي سازه هاي آن رشته است، مطالب بسيار بهتر جا مي افتد. و نکته دوم اينکه، نيازهاي خاص آن رشته بهتر ديده مي شود، مثل همين محاسبه حجم نمونه بر اساس اندازه اثر؛ يا مثلا، شايد براي شما عجيب باشد ولي در کل ۳ مقطع تحصيلي که من درس خوانده ام، هيچ وقت صحبتي از سوگرايي هايي که شما تدريس مي کنيد در آموزش هاي آمار و روش تحقيق ما نبوده است. بنابراين، منظورم اين است براي کسي مثل من نشستن در دوره هاي شما، مثل خواندن آمار و مندولوژي از مقطع کارشناسي است، يعني از پايه آموزش هاي ما بسيار غلط بوده، و اين باعث مي شود، براي يادگيري مطالب شما احتياج به زحمت بيشتري داشته باشم. يعني کل مفاهيم ذهني بايد دوباره طبقه بندي شود. و وقتي مثال ها و نيازهاي خاص رشته من در دوره تامين نمي شود، جا افتادن مطالب سخت تر مي شود. پيشنهاد دوم ام اين است که دادن مدرک آخر دوره، منوط به نوشتن يک پروتکل پژوهشي در حوزه آن متدي که آموزش داديد هم بشود، واقعا هيچ کدام از دوره هاي شما به اندازه مرور سيستماتيک براي من جا نيفتاده، شايد به خاطر اينکه با هر سختي بود مجبور شديم در جلسه رفع اشکالي که گذاشته بوديد، يک کار طراحي شده را ارائه دهيم و البته خدا رو شکر در آستانه سابميت مقاله پروتکل همان دوره هستيم. اميدوارم مطالبي که نوشتم مفيد بوده باشد.با تشکر از زحمات بي دريغ شما
پاسخ مدیر سایت
با سلام و احترام. از اینکه بسیار صادقانه و همچنین کاربردی، نظرات سازنده خود را با ما در میان گذاشتید، از شما سپاسگزارم. پیشنهادات ارزنده ای ارائه فرمودید. در مورد تفکیک رشته ها در آموزشها و اینکه حتی الامکان برای این دوره ای که مد نظر است، این اتفاق بیفتد، یک الزام میتواند باشد. البته اگر دانشگاهها مراکز پژوهشی کشور و حتی در سطح بالاتر، وزارتین همکاری داشته باشند (که بنظر بنده این یک موضوع سیاستگزاری در حیطه پژوهش محسوب شده و میتوانند ورود بنمایند...)، دیگر پیاده سازی آموزشها بصورت دسته بندی رشته های شرکت کنندگان و یا متقاضیان و علاقمندان، کار دشواری نخواهد بود. اما تدوین خروجیهای عملی مکتوب برای این دوره هم در برنامه ریزی لحاظ خواهد گردید. باز هم سپاسگزارم و به نظرات سازنده سرکار عالی، نیازمندیم.
پاسخ مدیر سایت
مهین نوملی
چهارشنبه هجدهم فروردین ۰۰
پاسخ
(2)
()
مهین نوملی
استاد ارجمند، با سلام و احترام ايده هاي شما هميشه فوق العاده است و کاملا موافقم و حتما در اين دوره مشارکت مينمايم. اکنون متدلوژيست ها در کشور بيشتر از حوزه بهداشت هستند و چون از کلينيکال ساينس برخوردار نيستند، به محققين باليني کمک چنداني نمي نمايند و اين يک گپ محسوب ميشود و حتي phd by research نتوانسته اين گپ را پر کند بخاطر آموزش غيرکارامد در برخي مراکز تحقيقاتي. اين ايده به مراکز تحقيقاتي و محققين کمک مينمايد و به علاوه، دانشجوياني که در حال تحصيل هستند، ميتوانند اسکالرشيپ و فاند از بهترين دانشگاه هاي دنيا با آموزش هاي شما دريافت نمايند. و در شرايط فعلي، ميتوان به عنوان کسب درآمد خوب به آن نگاه کرد. استاد ارجمند، دوره هاي شما هميشه منحصر به فرد است و آرزوي هميشگي ما سلامتي شماست. با احترام فراوان مهين نوملي
پاسخ مدیر سایت
با سلام و احترام. خوشحالم که مخاطبین گرانقدری مانند سرکار عالی که هم از دانش بالا و هم تجربه مطلوبی برخورداند به این خبر و رویکرد جدید، واکنش نشان داده اند. فیدبک فرهیختگانی همانند شما که در بالاترین جایگاههای تحصیلی در رشته اپیدمیولوژی در حال تحصیل هستید، میتواند موفقیتهای این برنامه را تضمین نماید. خوشحال میشوم که از دانش و نظرات سرکار عالی در این خصوص استفاده نماییم !!!
پاسخ مدیر سایت
فریبا قربانی
چهارشنبه هجدهم فروردین ۰۰
پاسخ
(2)
()
فریبا قربانی
سلام استاد بزرگوار. قطعا روزي معنوي که خداوند مهربان به اينجانب عطا فرمود در سال ۱۳۹۹، آشنايي با شما و فعاليت هاي آموزشي شما بوده. من MD , PhD هستم . در خصوص دوره ترييت مشاور پژوهشي، در حال حاضر در اين جايگاه فعاليت دارم و ديفکت هاي زيادي داشته ام که با استفاده از کلاس هاي آنلاين و افلاين شما سعي در برطرف کردن آن دارم. خودم حتما از اين دوره استفاده خواهم کرد در واقع يک مشاور بايد بتواند انواع پژوهش ها را به اصلاح من معاينه کند و ايرادات مقاله و طرح را برطرف نمايد. لذا لازم است احاطه کافي به چندين موضوع داشته باشد تا آلترناتيو برخي روش ها را بداند تا گاها مقاله اي را خطر ريحکت نجات دهد. بسياري فعاليت هاي تحقيقاتي را در حال حاضر مي توان بدون بودجه زياد انجام داد که اگر مشاورين با اين روش ها و پتانسيل ها آشنا باشند مي توانند مجموعه خود را در شرايط خاص راهنمايي کنند.با سپاس و درود
پاسخ مدیر سایت
با سلام و احترام. از فیدبک سرکار عالی سپاسگزارم. ضمناً از آنجا که فرمودید در جایگاه مشاور در حال فعالیت هستید، خرسندیم که در مجموعه مخاطبین گرانقدر آمارافزار قرار دارید. قطعاً نظرات و پیشنهادات سازنده شما میتواند به پربار شدن این برنامه آموزشی جدید و سایر برنامه های مرتبط، کمک شایان توجهی بنماید. اگر اجازه دهید، با شما بیشتر در ارتباط باشیم !
پاسخ مدیر سایت
Habibeh Adibhesami
چهارشنبه هجدهم فروردین ۰۰
پاسخ
(0)
()
Habibeh Adibhesami
با سلام و احترام خدمت استاد گرامي و بسيار عزيز، متاسفانه بسيار دير با شما آشنا شدم ولي خوشبختانه آشنا شدم و لذّت آموختن را با حضور شما توانستم با تمام وجود احساس نمايم. يک حقيقت تلخ که بايد در مورد سيستم آموزشي غلط و شايد بهتر بگويم بسيار اشتباه ما دانشجويان ايراني اين است که سيستم آموزشي ضعيفي داريم که انتظارات يک سيستم آموزش عالي را از دانشجويان دارد.
Habibeh Adibhesami
چهارشنبه هجدهم فروردین ۰۰
پاسخ
(0)
()
Habibeh Adibhesami
با سلام و احترام خدمت استاد گرامي، چند بار در اينجا خدمت شما پيام داده ام ولي هر بار با محدوديت کلمات روبرو مي شوم. اگر اجازه بفرماييد در تلگرام نظر خودم را به طور کامل در اين مورد خدمت شما عرض مي نمايم.
پاسخ مدیر سایت
با سلام. بله لطف میفرمایید.
پاسخ مدیر سایت
علی احمدی
سه شنبه هفدهم فروردین ۰۰
پاسخ
()
()
علی احمدی
ايده بسيار عالي ميباشد بنده در اين کلاس شرکت خواهم کرد
سید محمد صادق میری
سه شنبه هفدهم فروردین ۰۰
پاسخ
(0)
()
سید محمد صادق میری
با عرض سلام بلي مواقع فرمايش حضرتعالي هستم. 1- با توجه به شرايط دشوار فعاليت باليني براي دانش آموختگان روانشناسي باليني در خارج از کشور (مشکلات مربوط به اعطاي مجوز فعاليت حرفه اي در کشور مقصد) يکي از موقعيت هاي مناسب جهت فعاليت حرفه اي، ورود به تيم هاي پژوهشي با عنوان پژوهشگر در آن حيطه مي باشد. لذا تسلط بر مباني و متدهاي گوناگون پژوهشي الزامي و نقطه قوت براي پژوهشگر مي باشد. امکان ورود به تيم هاي پژوهشي بين المللي، در کنار مزايايي که براي خود پژوهشگر دارد، باعث ارتقا سطح پژوهشگران داخلي نيز خواهد شد 2- بله بنده علاقمند به شرکت در اين دوره مي باشم با تشکر
شراره عاضدی طهرانی
سه شنبه هفدهم فروردین ۰۰
پاسخ
(0)
()
شراره عاضدی طهرانی
با سلام و عرض ادب و تبريک مجدد سال نو. من شخصا معتقد هستم واقعا تربيت مشاور آماري يکي از ضروريات در عرصه هاي علمي ايران است. اما آنچه اهميت دارد معيارهاي صلاحيت‌ اوليه است که بايد براي شرکت در اين دوره داشت. آيا همه افراد علاقه مند در هر سطحي شر کت مي کنند يا بايد غربالگري اوليه با استفاده از معيارهايي صورت گيرد. و اين که اين معيارها چيست. در مجموع من شخصا از اين دوره ها استقبال مي کنم. با تشکر و سپاس فراوان . شراره عاضدي طهراني
پاسخ مدیر سایت
با سلام و سپاس از ارائه نقطه نظرات، به نکات بسیار مهمی اشاره فرمودید. در نظر است که آزمون تعیین سطح و همچنین آزمونهایی برای اطمینان یا تضمین کسب دانش و مهارتهای مرتبط، طراحی و اجرایی گردد....
پاسخ مدیر سایت
آزاده آل طه
سه شنبه هفدهم فروردین ۰۰
پاسخ
(0)
()
آزاده آل طه
با سلام و احترام . خدمت استاد بزرگوار. خيلي سپاسگزارم از. دوره هايي که برگزار فرمودين و من سعادت شرکت در دوره هاي آموزشي ارزشمند شما بودم. به نظر من دوره جديدي که قرار است در سال ۱۴۰۰ برگزار نماييد علاوه بر اينکه ضرورت هست يک الويت است. من از زمانيکه اولين بار در دوره هاي بي نظيرتان شرکت کردم هر پروژه اي که چه مستقل انجام ميدهم يا به عنوان همکار شرکت ميکنم .آموزش هاي شما براي بنده بسيار راهگشا و چراغ راه من در پژوهش بوده است و خواهد بود.انشالله که در سال جديد و ساليان زندگيتان مستدام و پيروز همراه با تندرستي و موفقيت گام برداريد.
فردین جوانمردی
سه شنبه هفدهم فروردین ۰۰
پاسخ
(0)
()
فردین جوانمردی
با سلام ٱقاي دکتر من کاملا با ديدگاه شما موافق هستم، در تجربه يازده سالي که من در دانشگاه به عنوان دانشجو دارم، با قاطعيت مي توانم بگويم که دانشجويي يا استادي را نديدم که تحليل ٱماري، روش پژوهش، طراحي يک مطالعه به صورت علمي و دقيق ٱگاه باشد. به نظرم بسيار بسيار اين ضعف جدي است و شما به درستي ٱن را درک کرديد. به نظرم در کنار اين ضعف هايي که شما اشاره کرديد مشکل زبان انگليسي و مکاتبات انگليسي يکي ديگر از ضعف هاي جدي اکثر محققين ايراني مي باشد. اگر در اين راه هم مي توانيد کمکي بکنيد حالا يا به شکل وبينار يا هر فرمت ديگري به نظرم در کنار اون مواردي که اشاره کرديد، اين مورد هم بسيار بسيار ضروري است. با تشکر
زهرا طاهری فر
سه شنبه هفدهم فروردین ۰۰
پاسخ
(0)
()
زهرا طاهری فر
سلام آقاي دکتر، از اين طرح جديد شما براي تربيت مشاورين آمار ومتدولوژي، بسيار هيجانزده شدم. به شدت مشتاق بودم که به طريقي بتوانم تمام دوره هاي شما را به طور کاربردي تر و يکپارچه تر دنبال بکنم، حتي گرفتن امتحان و گذاشتن آزمونهايي براي تعيين سطح و دادن مدرک نهايي بسيار مناسب است و باعث يکپارچه تر شدن اطلاعات، اجبار براي خواندن و مشخص شدن نقاط ضعف و نقص مي شود. اميدوارم با استقبال بقيه افراد، تعداد افراد به حدنصاب برسد و اين طرح شما به مرحله عمل برسد. من ان شاء الله يکي از شرکت کنندگان در اين دوره شما خواهم بود. با تشکر از زحمات هميشگي شما.
ابراهیم عباسی
سه شنبه هفدهم فروردین ۰۰
پاسخ
(0)
()
ابراهیم عباسی
با سلام ضمن عرض تبريک سال نو خدمت شما استاد عزيز و فرزانه بنده با روش پرورش متخصص متدولوژي توسط حضرتعالي کاملا موافقم و خودم بسيار مشتاقم که در دوره هاي شما شرکت نمايم، سالم و تندرست باشيد ابراهيم عباسي
تمامی خدمات و محصولات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.