menusearch
amarafzar.ir
۱۳۹۹/۲/۷ یکشنبه
(0)
(0)
مژده به کلیه علاقمندان پژوهش؛ دومین دوره «متدولوژی پایه (مدرن)» ، مبتنی بر رویکردهای جدید در سطح جهانی، از دوشنبه 15 اردیبهشت ماه، آغاز میگردد
مژده به کلیه علاقمندان پژوهش؛ دومین دوره «متدولوژی پایه (مدرن)» ، مبتنی بر رویکردهای جدید در سطح جهانی، از دوشنبه 15 اردیبهشت ماه، آغاز میگردد

دوره متدولوژی پایه (مدرن) مبتنی بر رویکردهای جدید در سطوح بین المللی

برای پژوهشگران، متخصصین، اعضای هیات علمی و دانشجویان

حیطه های زیر مجموعه علوم زیستی و پژشکی و کلیه گرایشهای وابسته و یا بین رشته ای مرتبط

 

معرفی دوره آموزشی پایه «روش‏شناسی مدرن پژوهشی»: 
بسیار خوشوقتم که به اطلاع شما علاقمندان برسانم، یکی از دوره‏های آموزشی که مدتهاست بدنبال برنامه ریزی برای برگزاری آن بودم، و دلیل آن هم درخواستهای مکرّر شما فرهیختگان بود، قطعی گردید. 
اما از آنجا که بسیاری از شما ممکن است جایگاه این دوره را بدرستی ندانید یا کارکرد آنرا در زندگی حرفه‏ای یا علمی پژوهشی خود نشناسید، توضیحاتی را در این راستا، تقدیم شما عزیزان مینمایم:  
ابتدا اجازه دهید جایگاه «علم متدولوژی» یا دانش «روش‏شناسی پژوهشها» را در شرایط امروزی، یعنی در سالهای پایانی دهه دوم، از قرن بیست و یکم، خدمت شما، تشریح نمایم. قطعاً واضح است که هیچ پدیده‏ای را در شرایط امروز جهان، نمیتوان بدون ارزیابی روندهای پیشین آن، مطالعه نمود. 
از سالهای نیمه دوم قرن بیستم، بتدریج جایگاه «پژوهش» در تمامی علوم و حیطه‏های علمی از زمین شناسی گرفته تا فیزیک، پزشکی، علوم مهندسی، علوم کشاورزی و سایر علوم کاربردی، به یک جایگاه ثابت و تعریف شده تبدیل گردید. فلذا در دانشگاهها و موسسات آکادمیک دنیا و در کریوکولومهای آموزشی رشته‏های مختلف، بخصوص با اولویت رشته‏های تحصیلات تکمیلی، دروس یا کورسهایی تحت عناوین «متدولوژی پژوهش» تعریف گردید که البته این دروس، قطعاً از تنوّع و تفاوت نسبتاً زیادی در شرایط و جایگاههای مختلف، برخوردار بود. در مراکز آموزشی عالی کشور ما  نیز به تبع سایر دانشگاههای جهان، این دوره‏ها و دروس، در کریوکولومهای رشته های مختلف تعریف و توسط اساتید رشته‏های مختلف به دانشجویان ارائه گردید. 
شاید بد نباشد که دیدگاه بسیاری از برنامه ریزان سطوح خرد و کلان مراکز آموزشی کشورمان را نسبت به این دروس، به نگرش برنامه ریزان آموزش و پرورش کشور نسبت به دروسی مانند هنر، نقّاشی، حرفه و فن و ...، در آموزشهای ابتدایی و متوسطه، تشبیه کرد. در طول دوران تجربیات 17 ساله‏ام از ارائه این درس در دانشگاهها و مراکز مختلف آموزشی پژوهشی، بسیار از دانشجویان دکترا بوده ‏اند که تجربه ارائه این دروس در مقاطع پایینتر رشته تحصیلی خود را بعنوان یکی از بدترین تجربیات تحصیلی خود، بیان مینمودند. 


اما در کنار این شرایط، در طول چند دهه اخیر، بخصوص دو دهه اخیر، تغییرات کمّی و کیفی همه جانبه‏ای در این علم، صورت گرفت. فقط اگر بخواهیم بطور عینی این روند را در طول این دوره زمانی، تشریح کنیم، کافی است شرایط امروز را با دو دهه گذشته، مقایسه نماییم. در بسیاری از رشته ‏های تحصیلی که در گذشته حتی یک منبع درسی بین المللی نیز در مورد «روش شناسی پژوهش اختصاصی» فیلد خود وجود نداشت، امروزه منابع درسی و مطالعاتی متعددی وجود دارد که حتی برخی از آنها به جنبه های منحصربفردی از این دانش پرداخته ‏اند. 
 

در این نوشتار، قصد بررسی چرایی این روندها را ندارم، اما اگر فقط قصد مرور نتیجه یا پیامدهای این تغییرات را داشته باشیم، آنگاه در می یابیم که تفاوت امروز با شرایط دو دهه گذشته، «تفاوت از زمین تا آسمان است». روشن است، عمده عزیزانی که هم اکنون در حال تحصیل در مقاطع دکترای تخصصی (و حتی مقاطع ارشد) بوده و یا در طول چند سال اخیر در این مقاطع دانش آموخته شده و به عضویت هیات علمی (چه آموزشی و چه پژوهشی) درآمده‏اند، در این فضای تشریح شده فوق، به یادگیری این علوم پرداخته‏اند. ضمن اینکه قصد ورود به این موضوع که در شرایط فعلی نیز این وضعیت تغییر قابل ملاحظه‏ای پیدا ننموده است را، نیز ندارم !!!! 
 

بطور خلاصه باید عرض کنم که همراه با تغییرات بسیار گسترده در سطح پژوهشهای انجام شده در تمامی علوم و گرایشهای علمی جهان و همچنین تغییرات بسیار گسترده در علوم مرتبط با «تجزیه و تحلیل داده‏های حاصل از پژوهشها»، یعنی علم آمار کاربردی، «دانش روش‏شناسی پژوهشها» نیز بطور بنیادی دستخوش تغییر قرار گرفت. 
از آنجا که حاصل این تغییرات در بستر «نگارش علمی» حیطه ‏ها یا رشته ‏های علمی مختلف، قابل مشاهده و ارزیابی است، کافی است، هر یک از بزرگواران که نسبت به موضوعات پیشگفت تردیدی دارد، وضعیت مقالات علمی هر یک از رشته‏ های علمی را در سالهای 2018 با مقالات همان حیطه در 20 سال قبل از آن، یعنی سالهای 1998 یا 1999، مقایسه نماید. 


بنابراین، جایگاه این دوره آموزشی را میتوان ترمیم یا اصلاح نقائص و شکافهای مورد اشاره دانست. به عبارت دیگر، نقش این دوره آموزشی، همانند آغاز فرایندی است برای بهبود یا ارتقاء بهینه دانش و مهارتهای متدولوژی گروههای هدف مختلف، در حیطه علوم پزشکی، سلامت و توانبخشی و زیرگروههای مربوطه.
هر چند، بدیهی است که با یک آموزش 35 ساعته، نمیتوانیم ادعای تصحیح و ترمیم تمام نقائص رخ داده در طول دو یا چند دهه اخیر در امر آموزش این دانش را داشته باشیم، اما همانطور که در عنوان این دوره آموزشی ملاحظه مینمایید، نقش این آموزش، پایه و اساس یک تغییر بنیادین یا اساسی است که باید از یک نقطه زمانی شروع گردد. 


اگر بروندادهای علمی پژوهشی هر فرد آکادمیک را به یک سازه تشبیه کنیم که وی در طول حیات تخصصی‏اش آنرا میسازد، آنگاه دانش و مهارتهای «متدولوژی پژوهش» همانند بنیان و پایه‏های این سازه بوده و نقش این آموزشها را میتوانیم به «فرایند تهیه سیمان یا بتن» برای استحکام این سازه، تشبیه نمود. فلذا استحکام این سازه برای چند دهه آینده، بستگس زیادی به این فرایند دارد. حال میتوان درک نمود که چرا این دوره را «دوره پایه» یا «دوره بنیادی» نام نهادم. قطعاً دوستان عزیز تفاوت دوره مقدماتی با دوره بنیادی را بخوبی میدانند. 
 

بنظر بنده که نزدیک به دو دهه را در امر آموزش تخصصی و حرفه‏ای علوم روش‏شناسی، آمار کاربردی و نگارش علمی، صرف نمودم، تمامی گروههای دانشجویان تحصیلات تکمیلی (مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی) و همچنین تمامی دانش آموختگانی که مشغول فعالیتهای حرفه‏ای و عملی بوده، حال چه این فعالیتها در قالب عضویت هیات علمی باشد و چه نباشد، نیازمند این دوره آموزشی و همچنین آموزشهای تکمیلی پس از آن هستند.
بدون کسب این دانش و مهارتهای مربوطه مرتبط، نمیتوان انتظار رشد کمّی و کیفی پژوهشهایمان را در آینده داشته باشیم و شاید مهمتر اینکه انتظار رشد کیفی انتشار مقالاتمان نیز، یک انتظار بیهوده و دست نیافتنی است. بسیاری از شما عزیزان، در حال تجربه بخش Plateau منحنی فعالیتها یا بروندادهای پژوهشی‏تان هستید. به عبارت دیگر، پس از رسیدن به درجات معینی از ارتقاء پژوهشهایتان، دیگر به یک سطح ایستا و یا ثابتی از کیفیت رسیده‏اید، که به هیچ عنوان رضایت شما را برآورده نمیسازد. حال، اگر بخواهید، این شرایط که به یک سیکل معیوب میماند را بشکنید، راهکاری اثربخش‏تر از این دوره آموزشی را نمیتوانم به شما بزرگواران، پیشنهاد نمایم.


حال با این توضیحات که امیدوارم نقش روشنگری برای این دوره داشته باشد، به بیان سرفصلهای مهم این دوره، میپردازم.


سرفصلهای مهم و اصلی این دوره آموزشی چیست ؟ 
در این دوره آموزشی کاربردی، موضوعات مهم زیر آموزش داده شده و به دانش و مهارتهای مرتبط با آنها، تاکید میگردد: 


•    درک عمیق نظری و عملی سه مفهوم بسیار مهم «توزیع / انتشار» ، «رابطه / همبستگی» و «علیّت / رابطه علّی معلولی» در مطالعات پژوهشی مختلف: 
    آیا میدانید که در هر مطالعه پژوهشی که در هر حیطه علمی، طراحی و اجراء گردد، حداقل یکی از این سه مفهوم پایه فوق، باید مورد ارزیابی قرار گیرد؟ 
    آیا با این مفاهیم، بصورت عمیق آشنا هستیم؟ 
    آیا ملاحظات مهم هر یک از این سه مفهوم را بدرستی میشناسیم؟  
    آیا ....

•    مفاهیم نظری و عملی انواع «سوگراییها یا Bias» به تفکیک مطالعات پژوهشی مختلف: 

    آیا با تعریف نظری و عملی پدیده «سوگرایی یا Bias»، بطور کامل آشنا هستیم ؟
    آیا انواع سوگراییها را میشناسیم و با «منابع ایجادی» آنها آشنا هستیم؟
    آیا راههای مقابله یا کنترل آنها را میدانیم؟ 
    آیا ...... 

•    مفاهیم نظری و کاربردی «اندازه‏ های اثر» در انواع مطالعات پژوهشی و انواع تحلیلهای آماری در این مطالعات: 
    آیا میدانید فقط با یادگیری و کسب مهارت بکارگیری درست و متناسب «اندازه اثر» در مقاله / مطالعه پژوهشی خود، میتوانید یک ارتقاء قابل توجه در وضعیت انتشار پژوهشتان ایجاد نمایید؟
    آیا میدانید که بکارگیری «اندازه اثر» در مقالات جدید، خود یکی از تفاوتهای عمده مقالات جدید با مقالات قبل (15-10 سال قبل) است؟  
    آیا .....

•    کسب دانش و مهارت طراحی و استفاده از یک «سوال پژوهشی مناسب» در یک مقاله: 
    آیا میدانید که بسیاری از مقالات حاصل از مطالعات پژوهشی، بخاطر نداشتن یک «سوال پژوهشی مناسب»، از مرحله پذیرش، باز میمانند؟
    چگونه «سوال پژوهشی» مورد نظرمان را طراحی و تدوین نماییم که احتمال موفقیتمان را افزایش دهد؟
    آیا .....

•    کمک گرفتن از دانش و مهارت «متدولوژی پژوهش»، در توسعه کیفی پژوهشهایمان: 
    این یک نتیجه‏ گیری صحیح است که باید یک «سوال پژوهشی مناسب» را با استفاده از «دانش و مهارت متدولوژی»، به یک «پژوهش اثربخش و مفید»، تبدیل نمود. امّا، آیا میدانید که عکس این گزاره نیز صحیح است؛ یعنی آیا میدانید چگونه میتوان از طریق دانش متدولوژی، به تنوّع در پژوهش دست یابیم و از وادی پژوهشهای تکراری به سرزمین پژوهشهای گوناگون و قوی، رهنمون شویم؟
    چگونه به مسیر فوق دست پیدا کنیم؟
    و .... 

•    درک نظری و کاربردی انواع «مطالعات پژوهشی»، بخصوص انواعی از مطالعات پژوهشی که یا در گروه مطالعات پژوهشی جدید هستند و یا طی 10 سال اخیر، تغییرات زیادی داشته ‏اند: 
    آیا با طبقه ‏بندی جدید انواع مطالعات پژوهشی آشنا هستید ؟ آیا با دسته‏هایی از قبیل «مطالعات ارزش تشخیصی»، «مطالعات مبتنی بر ارزیابیهای سایکومتریک»، «برخی انواع جدید مطالعات مورد-شاهدی» و ...، آشنا هستید؟ جایگاه کاربرد آنها را میدانید؟
    آیا میدانید که به چه دلیل یا دلایلی، اکثریت غالب مطالعات پژوهشی اجراء شده در کشورمان، از چند دسته بسیار محدود هستند؟ 
    چگونه با درک مناسب از طبقه‏بندی مطالعات پژوهشی، بخصوص گروههای جدید، میتوانیم به رزومه پژوهشی قویتری، دست یابیم؟
    آیا ....

•    بکارگیری «دانش و مهارت متدولوژی» در ارتقاء عملکرد «نگارش مقالات»: 
    آیا میدانید چگونه با استفاده از «دانش و مهارتهای متدولوژی نوین»، نگارش مقالاتمان را ارتقاء دهیم؟
    آیا میدانید که چه بخشهایی از مقالاتمان، باید دستخوش اصلاحات اساسی و بهینه سازی، قرار گیرد.
    آیا میدانید که با درک دانش متدولوژی نوین، قادریم بخش «بحث و نتیجه‏گیری» مقالاتمان را بصورت معنی‏دار و قابل توجهی، ارتقاء دهیم؟
    آیا ..... 
•    درک مناسب و صحیح از «انواع ابزارها» یا «روشهای سنجش و اندازه‏ گیری» در یک مطالعه پژوهشی: 

    آیا میدانید، چگونه با درک دانش نظری و کاربردی «سنجش و اندازه‏گیری» و «انواع ابزارهای جمع‏آوری داده‏ها» میتوانیم به یک پژوهش اپتیمم (بهترین در شرایط مورد نظر)، دست پیدا کنیم؟
    آیا انواع «خطاها» یا «سوگراییهای» مبتنی بر ابزارها را میشناسید؟ چگونه باید آنها را به بهینه‏ترین شکل ممکن، کنترل نماییم؟
    آیا درک نظری و عملی از دو مفهوم بسیار مهم «پایایی» و «روایی» سنجشها و ابزارها، داریم؟
    آیا میدانید چگونه باید شاخصهای کمّی و عینی پایایی و روایی را در انواع پژوهشها، بسنجیم و گزارش نماییم؟
    آیا ....

•    درک مناسب از «رویکردهای نمونه‏ گیری» در انواع مطالعات پژوهشی: 
    چگونه باید بین انواع روشهای «دستیابی به انواع آزمودنیها» با منطق و مفهوم «نمونه‏گیری تصادفی» در پژوهشهای مختلف، توازن برقرار نماییم؟
    چگونه میتوان در مطالعات پژوهشی مختلف و یا در شرایط مختلف پژوهشی، «بهینه‏ترین شیوه نمونه‏گیری» را انتخاب نماییم؟
    آیا با درک نظری و عملی «انواع خطاها یا سوگراییهای نمونه‏گیری»، میدانیم که چگونه باید به وضعیت اپتیمم برسیم؟
    آیا رویکردهای نوین یا مدرن «محاسبه یا برآورد حجم نمونه» در انواع مطالعات پژوهشی را بدرستی میدانیم؟ 
    در چه شرایطی در مقالاتمان باید توصیه به تکرار مطالعه با حجمهای نمونه بالاتر و بیشتر داشته باشیم؟ 
    آیا ....


آیا با این دوره آموزشی 35 ساعته، میتوانیم به دانش و مهارتهای کامل پژوهشی دست پیدا کنیم؟
هر چند پاسخ این سوال، مانند بسیاری از سوالات مشابه، بسته به وضعیت پایه یا موجود دانش و مهارتهای فراگیر، متفاوت است. اما بهر حال نقش این دوره، بعنوان یک سلسله آموزشهای بنیادی و پایه، نمیتواند کامل کننده همه موضوعات دانشی و مهارتی مورد نیاز پژوهشگر امروزی، باشد. 
خوشبختانه، این موضوع در صدر توجه موسسه آمارافزار، بعنوان یک موسسه آموزش تخصصی بوده و دوره‏های آموزشی مورد نیاز پژوهشگران و متخصصین گروههای هدف برای دستیابی به این اهداف، تدوین و یا تعریف گردیده است. لازم به ذکر است که تمامی فراگیران، به همه این دوره های آموزشی تعریف شده، نیاز نداشته و با توجه به فیلد یا حیطه علمی و همچنین علاقمندیهای خود، میتوانند آموزشهای مورد نیاز را مشخص نموده و در آن آموزشها، ثبت نام نمایند. 
حال به برخی از انواع این آموزشها، اشاره میگردد. لازم به ذکر است که در طول چند سال اخیر، برخی از این دوره های آموزشی به مرحله طراحی و ارائه یا برگزاری نیز رسیده و برای سایر عناوین نیز، این فرایند در حال شکل گیری است:


    دوره های آموزشی مبتنی بر طراحی، اجراء و تحلیل آماری انواع مطالعات پژوهشی (مانند مطالعات مشاهده‏ای، مطالعات پیمایشی یا Survey، کارآزماییها، مطالعات تجربی حیوانی، مطالعات ارزش تشخیصی، مطالعات مرور سیستماتیک و متاآنالیز، مطالعات ارزیابی سایکومتری ابزارها و ...)
    دوره آموزشی محاسبه یا برآورد حجم نمونه و توان در انواع مطالعات پژوهشی
    دوره آموزشی اصول و راهکارهای «تحلیل حساسیت» در مطالعات مشاهده‏ای
    دوره های آموزشی مختلف «نگارش مقالات» حاصل از انواع مطالعات پژوهشی (مانند مطالعات مشاهده‏ای، مطالعات پیمایشی یا Survey، کارآزماییها، مطالعات تجربی حیوانی، مطالعات ارزش تشخیصی، مطالعات مرور سیستماتیک و متاآنالیز، مطالعات ارزیابی سایکومتری ابزارها و ...)
    دوره آموزشی آمار کاربردی مقدماتی برای نگارش مقالات
    دوره آموزشی آمار کاربردی پیشرفته برای نگارش مقالات 
    ...

 

 شیوه  برگزاری دوره آموزشی پایه «روش‏شناسی مدرن پژوهشی» چگونه است و چه محتوا یا مستنداتی در اختیار شرکت کنندگان، قرار میگیرد؟
محتوای این دوره آموزشی، در قالب 35 ساعت آموزش نظری و عملی میباشد که برای اولین بار در زمستان سال 1397، در قالب 5 روز آموزش تمام وقت، برگزار گردید. 
حال بعد از گذشت بیش از یکسال از زمان طراحی و برگزاری اولین سری از این دوره آموزشی، علاقمندان بسیاری، برگزاری مجدّد این دوره را خواستار شدند. در پاسخ به این نیاز و تقاضا، سری جدید این دوره آموزشی را با اصلاحات و بروز رسانیهایی، در بهار سال 1399 خورشیدی، برگزار خواهیم نمود. البته بدیهی است که با توجه به شرایط ویژه کشور و محیطهای آموزشی- دانشگاهی، امکان برگزاری حضوری این آموزشها میسّر نبوده و این دوره آموزشی بصورت آنلاین برگزار خواهد گردید. 
این دوره آموزشی از روز دوشنبه 15 اردیبهشت ماه 1399، آغاز میگردد. در روزهای دوشنبه هر هفته، 4.5 ساعت آموزش در قالب دو جلسه آموزشی (یک جلسه 2 ساعته و دیگری 2.5 ساعته)، تشکیل شده و این برنامه همه هفته، بمدت 8 هفته ادامه خواهد یافت. در پایان این مدت، مجموعاً 16 جلسه و حدود 36 ساعت آموزش نظری و عملی، ارائه خواهد گردید. ضمناً برنامه روزهای برگزاری جلسات آموزشی آنلاین، در جدول زیر مشاهده میگردد:

 

شماره جلسه

روز برگزاری

شماره جلسه

روز برگزاری

1

دوشنبه 15 اردیبهشت ماه

5

دوشنبه 19 خرداد ماه

2

دوشنبه 22 اردیبهشت ماه

6

دوشنبه 26 خرداد ماه

3

دوشنبه 29 اردیبهشت ماه

7

دوشنبه 2 تیر ماه

4

دوشنبه 12 خرداد ماه

8

دوشنبه 9 تیر ماه


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ساعات برگزاری جلسات هفتگی، روزهای دوشنبه ساعت 10:30-8:30 و 15:30-13:00 میباشد.

 

 

بدیهی است که آندسته از علاقمندانی که بهر دلیلی در روزها و زمانهای یاد شده امکان شرکت در جلسات آنلاین را نداشته و یا بدلایل فنی، امکان اتصال به سامانه جلسات آنلاین را ندارند، میتوانند از فرمت آفلاین این آموزشها، بهره مند گردند. بدین منظور، کل محتوای آموزشی این دوره، مشتمل بر اجزاء زیر، از طریق سامانه نئولج www.neolej.ir ، در اختیار کلیه شرکت کنندگان این دوره آموزشی، اعم از بهر برداران آنلاین و آفلاین آن، قرار میگیرد.
محتوای آموزشی این دوره، مشتمل بر اجزاء زیر بوده که در اختیار کلیه شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت:

 

الف) کل فایلهای حاوی اسلایدهای کارگاه 
ب) فیلم رکورد شده از اسکرین کامپیوتر مدرس (صوتی تصویری یا فرمت فیلم) که شامل صدای مدرس بر روی توضیحات وی در خصوص مطالب اسلایدها یا کار بر روی نرم‏افزار یا .... بوده و دارای کیفیت HD میباشد. این فیلمها در بستر سامانه نئولج www.neolej.ir در اختیار شرکت کنندگان، قرار میگیرد.
ج) فایلهای مقالاتی که در طول این دوره، بمنظور یادگیری مطلوبتر شرکت کنندگان، پیش بینی شده و در اختیار قرار میگیرد.

 

ضمناً لازم به ذکر است که 48 ساعت قبل از آغاز برگزاری این دوره، فایل راهنمایی برای نحوه اتصال به سامانه آنلاین آموزشهای این دوره، در اختیار کلیه شرکت کنندگان این دوره آموزشی قرار خواهد گرفت. خوشبختانه سامانه اتصال به جلسات آنلاین، یک سامانه با بهترین امکانات بوده و نیاز به نصب هیچگونه نرم افزار جانبی، نداشته و فقط از طریق مرورگرهای مورد استفاده کاربران، این اتصال صورت خواهد گرفت.

 

نحوه ثبت نام در دوره آموزشی پایه «روش‏شناسی مدرن پژوهشی»:
شهریه کل این دوره آموزشی 35 ساعتی مجازی (آنلاین)، مبلغ 490،000 تومان است. البته این مبلغ بدون احتساب تخفیفها بوده و برای علاقمندان به این دوره آموزشی پایه، 25% تخفیف در نظر گرفته شده که با احتساب این مبلغ، شهریه پرداختی، 370،000 تومان میباشد. شرایط بهره برداری از این تخفیف، قطعی نمودن ثبت نام و واریز شهریه تا ساعت 20 روز شنبه 13 اردیبهشت ماه، میباشد. بدیهی است بعد از این زمان، امکان بهره مندی از این تخفیف 25%، وجود ندارد.
لازم به ذکر است که برای ثبت نام در این دوره آموزشی، مطابق روال جدید ثبت نام و دسترسی به دوره‏های جدید آمارافزار، این فرایند از طریق سامانه نئولج به آدرس www.neolej.ir صورت میگیرد. 
لازم به یادآوری است که برای ثبت نام در این دوره، ابتدا باید در سامانه نئولج، یک اکانت شخصی ایجاد نمایید. فرایندایجاد اکانت شخصی، رایگان بوده و برای هر فرد، فقط یکبار این فرایند باید صورت گیرد. فلذا کلیه علاقمندانی که در گذشته (از ابتدای سال 1398)، حداقل در یک دوره آموزشی از بستر سامانه نئولج ثبت نام نموده اند، دارای اکانت شخصی هستند و نیاز به تکرار فرایند ثبت نام ندارند. لیکن عزیزانی که برای اولین بار از سامانه نئولج دیدار نموده و سابقه قبلی شرکت در این آموزشها را ندارند، دارای اکانت نیستند و باید در اولین فرصت، ابتدا ساخت اکانت شخصی را به انجام رسانند. 
بدیهی است، دسترسی کلیه شرکت کنندگان به یکایک محتوای آموزشی این دوره (اعم از فیلمهای رکورد شده، اسلایدهای جلسات، تمرینها، و ....)، از طریق سامانه نئولج، صورت میگیرد و به عبارت دیگر، هر یک از کاربران با وارد نمودن شناسه و رمز عبور خود، وارد صفحه اصلی دوره های شرکت نموده شده و سپس میتواند از محتوای این دوره و یا هر یک دوره‎هایی که قبلاً در آنها ثبت نام نموده، بهره مند گردد.

 

«به امید برگزاری دوره آموزشی موفق و جلب رضایت شما فراگیران محترم»
 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
تمامی خدمات و محصولات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.